021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com
جک پالت
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6177

 جک پالت (Pallet Truck)، وسیله ای است که برای حمل و جابه جایی انواع پالت در صنایع مختلف و در کارگاه ها، انبارها، کارخانه ها و ... به کار می رود. جک پالت در انواع مختلف در بازار موجود است و به طور معمول می تواند وزنی تا حدود 3 تن را جابه جا کند.
  جک پالت هایی که شاخک های کوتاه تری دارند برای مکان های کوچک مانند اداره ها، استفاده می شوند. جک پالت با شاخک های بلند، برای جابه جایی بارهای طویل مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از جک پالت ها، گالوانیزه هستند؛ به این معنا که در محیط هایی که احتمال خوردگی وجود دارد، مانند محیط سردخانه و یا بنادر و اسکله ها، استفاده می شوند. 


  انواع جک پالت مورد استفاده در صنعت به شرح زیر است:

  • جک پالت دستی
  • جک پالت باسکول دار
  • جک پالت دوار
  • جک پالت قیچی
  • جک پالت برقی

  جک پالت دستی، توسط نیروی خود اپراتور دستگاه کار می کند. ظرفیت حمل بار توسط جک پالت دستی، معادل 2 تا 5 تن است. این وسیله می تواند باها را تا ارتفاع حداکثر 20 سانتی متر بالا ببرد. در جک پالت های مختلف، فاصله بین شاخک ها و همچنین طول آن ها، متفاوت است. در نوع جک پالت دستی، طول شاخک ها در محدوده بین 80 تا 250 سانتی متر می باشد.
  جک پالت باسکول دار یا جک پالت توزین، نوعی از جک پالت مجهز به ترازو است. این جک پالت، قابلیت وزن کردن بار و چاپ اطلاعات را دارد. جک پالت دوار، شاخک های بلند دارد که برای حمل بارهای دوار (مانند لوله – رول کاغذ – رول پارچه)، به کار برده می شود. 
  جک پالت قیچی، نوع مخصوصی از جک پالت است که می تواند بار را تا ارتفاع 80 سانتی متری جابه جا کند. جک پالت برقی، به وسیله نیروی برق حرکت می کند و قابلیت حمل نفر را با اطمینان بالا دارد. سرعت این جک پالت بالاست و به طور متوسط از 8 تا 12 ساعت، می تواند به صورت مستمر کار کند.
 برای جابه جایی و حمل بار توسط جک پالت دستی، از اهرم آن استفاده می شود. در بخش بالایی این اهرم، قسمتی تعبیه شده که مخصوص خالی نمودن روغن هیدرولیک جک پالت از پمپ آن است. با خروج روغن از پمپ، شاخک های دستگاه به سمت پایین حرکت می کند. وقتی اهرم حرکت داده می شود و بار به سمت بالا می رود، به چرخ های جلوی جک پالت، فشار وارده شده که موجب می شود چرخ ها به سطح زمین نیرو وارد کنند. تا زمانی که بار به سمت بالا می رود، فشار چرخ ها به سمت زمین ادامه خواهد یافت.
  هنگامی که لیفتراک برقی و یا استاکر برقی در دسترس نباشند، جک پالت ها، گزینه های بسیار خوبی برای حمل و نقل بار هستند. جک پالت، معمولاً دارای 8 عدد چرخ است. 2 چرخ، در قسمت عقب دستگاه برای هدایت جک پالت قرار دارد؛ 4 چرخ برای حمل و نقل بار و 2 چرخ هم ویژه حمل بار در سطوح شیب دار، در نظر گرفته شده است. تعمیرات و نگهداری جک پالت بسیار راحت و ساده است. چرخ ها و محورها باید روغن کاری شوند. هرگز نباید بیشتر از ظرفیت حمل جک پالت، با آن بار جابه جا شود. از قرار دادن بار در مدت زمان های طولانی بر روی جک پالت، خودداری شود. جک پالت، حتماً توسط یک اپراتور ماهر و متخصص، حرکت داده شود. نکته مهم اینکه هرگز از جک پالت برای حمل و جابه جایی افراد استفاده نشود.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا