021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - قیمت لیفتراک - قسمت سوم

قیمت لیفتراک - قسمت سوم
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3755

لیفتراک ها جزو سرمایه های کاری صنایع و کارخانه ها هستند و وجود یکی از آن ها در انبارهای بزرگ برای حمل و نقل ایمن کالا، لازم و ضروری است. اگر قصد دارید یک لیفتراک مناسب و با کیفیت برای کسب و کار خود تهیه کنید، به خاطر داشته باشید که باید از به طور کامل بدانید خرید لیفتراک چقدر برای شما هزینه در بر دارد؛ از این طریق قادر خواهید بود از خرج هزینه های اضافی جلوگیری کنید.
با توجه به اینکه لیفتراک ها، ماشین های صنعتی با اجزای بسیار پیچیده ای هستند و قطعات و تجهیزات کوچک و بزرگ بسیاری در ساختار آن به کار رفته است، تعیین واقعی قیمت لیفتراک برای این دستگاه ها کار دشواری خواهد بود. در این مطلب سعی داریم قوانین کلیدی که بتوانند شما را در خرید لیفتراک یاری رسانند، شرح دهیم.

قاعده شماره 1: هرچه ظرفیت عملیاتی و بارگیری یک لیفتراک بیشتر باشد، قیمت لیفتراک نیز بالاتر خواهد بود.

 
ظرفیت بارگیری لیفتراک عبارت است از حداکثر میزان بار که به صورت کاملاً ایمن توسط این دستگاه جابه جا می شود. رایج ترین مدل های لیفتراک دارای ظرفیت بارگیری 5/1، 5/2 و 4 تن هستند که قیمت آن ها اغلب در بازار جهانی خرید و فروش لیفتراک، حدود 15000 تا 30000 دلار می باشد.
هر چه مدل لیفتراکی را که انتخب کرده اید بتواند مقدار بار سنگین تری را حمل کند، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که ابعاد و وزن لیفتراک، به طور مستقیم با ظرفیت بارگیری دستگاه در ارتباط است.
یک حالت ویژه حمل و نقل بار توسط انواع لیفتراک این است که اگر مشخص شد تناژ کالاهایی که باید توسط لیفتراک جابه جا شوند متغیر است، لیفتراک با ظرفیت بارگیری بیش از حد معمول انبار باید خریداری شود؛ به طور مثال، اگر می خواهید تناژ 1و 3 و 5/4 و 5/2 را با یک دستگاه جابه جا کنید، خرید لیفتراک 5 تن گزینه مناسبی است.
پارامتر مهم دیگر که در قیمت لیفتراک مؤثر است، اندازه ارتفاع بالابری دستگاه است. اگر قرار است بار تا ارتفاع بلندتر از حد معمول بالا برده شود، لیفتراکی که برای این کار خریداری می کنید، قیمت بالاتری خواهد داشت.

قاعده شماره 2: برند تجاری تولید کننده لیفتراک، استفاده از فناوری های مدرن در ساخت این دستگاه ها و کیفیت بالای لیفتراک، تعیین کننده قیمت لیفتراک هستند.

 
بسیاری از برندهای تولیدکننده لیفتراک در جهان، هزینه های زیادی را برای تهیه مواد اولیه برای ساخت لیفتراک خرج می کنند. اکثر این شرکت ها محصولات با کیفیتی را به بازار ارائه می دهند که مزیت رقابتی ویژه با سایر لیفتراک ها دارند. هر چه مواد اولیه ساخت لیفتراک مرغوب تر باشد، قیمت دستگاه نیز بالاتر خواهد بود. به عنوان یک دستگاه عملیاتی کارآمد، خرید لیفتراک ها با قیمت بالا می تواند امنیت بارگیری را برای انبارها فرآهم نماید. 

قاعده شماره 3: منبع انرژی، عامل تعیین کننده قیمت لیفتراک؛ لیفتراک های برقی در مقایسه با سایر لیفتراک ها، گران تر هستند.

 
لیفتراک های برقی نسب به سایر لیفتراک های دیزلی و دوگانه سوز، قیمت بالاتری دارند؛ وجود منبع باتری، شارژ و تعمیرات باتری، آموزش اپراتوری لیفتراک برقی و هزینه های بازرسی دوره ای، دلایل مهم در بالاتر بودن قیمت این لیفتراک ها می باشند. مزیت اصلی لیفتراک ها برقی، سازگاری با محیط زیست، عدم تولید سروصدا و کاهش هزینه ها در دراز مدت است.

قاعده شماره 4: تایرهای پنوماتیک در مقایسه با تایرهای معمولی، گران تر هستند.

 
لیفتراک هایی که با لاستیک هایی کار می کنند با فشار هوا تنظیم می شوند، عموماً حرکت آرام تر و نرم تری دارند و حرکت دستگاه بر روی سطح مختلف، به راحتی امکان پذیر است، بنابراین گران تر هستند؛ لاستیک های معمولی ارزان تر می باشند و البته باید به صورت دوره ای بازرسی شوند.

قاعده شماره 5: لیفتراک های کارکرده موجب صرفه جویی در هزینه ها نمی شوند

 
قیمت لیفتراک کارکرده بسیار ارزان تر است اما تجربه ثابت کرده است بسیاری از این دستگاه ها پس از مدت کوتاهی، هزینه های تعمیرات را چند برابر می کنند و در نهایت مجبور می شوید یک لیفتراک نو خریداری کنید. در دسترس بودن یک لیفتراک در یک منطقه بر قیمت لیفتراک تأثیر دارد.

منبع:

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا