021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - درباره تایرهای لیفتراک دست دوم (کارکرده)

درباره تایرهای لیفتراک دست دوم (کارکرده)
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5382

اهمیت استفاده از لیفتراک دست دوم به اندازه ای است که ایمنی بارگیری را تحت تأثیر قرار می دهد؛ به همین دلیل هنگام خرید یا استفاده از لیفتراک های کارکرده توجه به یک سری نکات مهم در خصوص عملکرد دستگاه الزامیست. درخصوص لیفتراک دست دوم تمام آن قسمت هایی که برای خرید لیفتراک نو اهمیت دارند باید به دقت ارزیابی شود.

کارشناسان فروش لیفتراک عقیده دارند که مشتریان باید نسبت به انتخاب یک لیفتراک کارکرده، حساسیت بیشتری به خرج دهند؛ چرا که مسئله استهلاک قطعات داخلی، طول عمر دستگاه و هزینه های تعمیرات و نگهداری در لیفتراک، فوق‌العاده مهم است. یک لیفتراک کارکرده باید به خوبی بتواند نیازهای بارگیری را تامین کند و حداقل هزینه های جانبی را برای صاحب دستگاه به وجود آورد.

یکی از موارد مهمی که در خصوص انواع لیفتراک دست دوم اهمیت دارد تایرهای لیفتراک است. تایرهای لیفتراک در حقیقت به عنوان پایه حرکتی ماشین محسوب می شوند. متناسب با مدل های مختلفی از این دستگاه، انواع تایرهای پنوماتیک و تایرهای معمولی برای لیفتراک ها به کار می روند. هر یک از این تایرها دارای خصوصیات فیزیکی و مکانیکی متفاوتی هستند.

تایر لیفتراک دست دوم

به طور مثال تایرهای پنوماتیک به گونه ای طراحی شده است که برای حرکت لیفتراک در محیط های سخت و ناهموار، مناسب است. تایرهای معمولی، تایرهای هستند که برای انواع لیفتراک برقی نصب می شوند و برای حرکت بر روی سطوح صاف و بدون ناهمواری طراحی شده اند. از لاستیک های معمولی  برای حرکت بر روی سطح آسفالت استفاده می شود. هنگام خرید لیفتراک دست دوم باید دقت داشت که تایرهای لیفتراک از کدام نوع هستند.

 تفاوت میان تایرهای طرح دار و تایرهای صاف

تایر لیفتراک دست دوم

به طورکلی، دو نوع تایر برای انواع لیفتراک دست دوم استفاده می شود؛ تایرهای طرح دار و تایرهای صاف؛ هر دو برای یک موقعیت ویژه مناسب هستند. هنگامی که لیفتراک کارکرده را خریداری می کنید دقت داشته باشید که قرار است که لیفتراک شما در چه محیطی حرکت کند؛ از لیفتراک کار کرده با تایرهای صاف در محیط های خشک و هموار استفاده می‌شود اما تایرهای طرحدار با شیارهای مختلف برای حرکت لیفتراک در محیط های مرطوب، گل الود و ناهموار به کار می روند.

نکاتی در مورد تایرهای پنوماتیک در لیفتراک دست دوم

تایر لیفتراک دست دوم

متأسفانه برخی از مشتریان تصور می‌کنند اگر یک لیفتراک دست دوم را خریداری کنند می توانند به راحتی برخی از قسمت ها یا قطعات را جایگزین کنند. به طور مثال، هرگز نمی توان لاستیک های پنوماتیک را برای لیفتراک هایی جایگزین کرد که به لاستیک های معمولی نیاز دارند. لاستیک های پنوماتیک با سیستم مخصوص به خود کار می‌کنند. گشتاور فرمان و محور چرخ ها در لیفتراک های پنوماتیک به صورتی طراحی شده است که از این لاستیک های مخصوص باید استفاده کند؛ اما محور چرخ ها در لیفتراک های معمولی به گونه ای دیگر طراحی شده اند و باید از لاستیک های صاف استفاده کنند. بنابراین اگر از لیفتراک دست دوم استفاده می کنید،  هرگز لاستیک ها را مطابق با سلیقه خود جایگزین نکنید.

ویژگی های تایرهای لیفتراک دست دوم

تایر لیفتراک دست دوم

در صنعت لاستیک و تایرسازی از مواد اولیه مختلفی برای ساخت تایر استفاده می شود. صنعت تولید تایر لیفتراک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای تولید انواع تایر از الیاف فایبرگلاس، تثبیت کننده ها، پایدار کننده ها، رنگ های صنعتی و سایر افزودنی های صنعت لاستیک استفاده می شود. بنابراین هنگام خرید لیفتراک دست دوم دقت کنید که تایرها از چه تکنولوژی بهره گرفته اند.

مشکلات تایر لیفتراک دست دوم

تایرهای لیفتراک دست دوم باید امکان حرکت آرام و ایمن دستگاه را در تمام موقعیت ها فراهم آورند. تایرهایی را برای لیفتراک کارکرده انتخاب کنید که فرسودگی کمتری داشته باشند. به ویژگی های فیزیکی و مکانیکی تایرها، مقاومت شیمیایی آنها و توان کششی تایرها به خوبی دقت داشته باشید.

هنگامی که قصد خرید تایر جدید برای لیفتراک دست دوم را دارید به شماره سریال لاستیک، رنگ طبیعی و سالم بودن سطح لاستیک ها دقت کنید. تایرها باید متناسب با مدل لیفتراک  انتخاب شوند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا