021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - قبل از خرید لیفتراک از این نکات غافل نشوید....

قبل از خرید لیفتراک از این نکات غافل نشوید....
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 2160

خرید لیفتراک به معنای تهیه ماشین های بسیار مفید هستند که یکی از تجهیزات ضروری در هر انبار یا کارخانه محسوب می شوند. خرید یکی از انواع لیفتراک ها برای صنایع، همچنین یک سرمایه گذاری بزرگ است. برای حفاظت از این سرمایه، باید به طور منظم، برنامه نگهداری از لیفتراک را انجام دهید. این دقیقاً مهمترین کاری است که باید قبل از خرید، درباره آن به خوبی فکر کنید.

شما به تنهایی نمی توانید لیفتراک را بازرسی کنید. پس از خرید لیفتراک نیاز دارید که تکنسین و اپراتور لیفتراک، این کار را انجام دهد. قطعات و اجزای خاصی از لیفتراک به دلیل استفاده مداوم در معرض فرسودگی قرار می گیرند. تعمیر و نگهداری منظم می تواند در عملکرد بهینه و عملکرد بهتر تجهیزات به شما کمک کند.

یکی از مهمترین قسمت های لیفتراک، چنگال های دستگاه است. این قسمت، کالاها را به طور موثر منتقل می کند. بنابراین، چنگال ها همیشه باید از نظر ظاهری، سالم باشند. یکی دیگر از اجزای اساسی لیفتراک ترمزها است. ترمزها با روشی مشابه ترمزهای اتومبیل های معمولی، کار می کنند. این قسمت ها هنگام انجام تعمیر و نگهداری از لیفتراک، نیاز به بازرسی و توجه دارند. ترمزها نقش مهمی در عملکرد لیفتراک دارند. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید لیفتراک، با یک اپراتور ماهر گفتگو کنید.

 

مهم ترین مزایای خرید لیفتراک

1-لیفتراک ها به بارگیری ایمن کالاها در انبار، بسیار کمک می کنند.

یکی از مهم ترین مزایای خرید لیفتراک این است که در انبارها موجب حمل و نقل ایمن تر می گردد. برای حمل تجهیزاتی نظیر قرقره های بسیار بزرگ، فولاد، پالت های بسته بندی محصولات متنوع، بسته های مواد غذایی و .... که وزن زیادی دارند، از لیفتراک ها استفاده می شود. اگر به دنبال خرید لیفتراک مناسب برای شغل خود هستید، حتماً از شرکت نمایندگی فروش لیفتراک کمک بگیرید.

 

2-لیفتراک ها، ماشین هایی با قدرت مانور آسان هستند.

انواع لیفتراک، نسبتاً جمع و جور هستند و می توانند در مناطق کوچک تر نیز بارگیری را انجام دهند. لیفتراک ها در جهت های مختلف به راحتی قدرت مانور دارند. حمل بارهای سنگین به هر مکان، با توجه به امکانات موجود، با خرید لیفتراک، آسان تر است.

 

3- خرید لیفتراک، عملیات انبارداری را آسان تر می سازد.

هنگامی که از لیفتراک ها به درستی نگهداری نشود، بازده عملیاتی شما مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد. لیفتراک به شما امکان می دهد تا کالاها را به راحتی جابجا کنید و محصولات را به مکان هایی منتقل کنید که از عهده نیروی انسانی، خارج است. با استفاده از خرید لیفتراک مناسب، شما زمان لازم برای جابجایی کالاها در یک منطقه از انبار را کاهش می دهید؛ البته کاهش زمان به معنای افزایش راندمان و بهره وری خواهد بود. این یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید لیفتراک باید بدانید.

لیفتراک

 

نکاتی که پس از باید خرید لیفتراک رعایت کنید....

- روغن لیفتراک را مرتباً عوض کنید. درست مانند هر وسیله نقلیه دیگر، پس از خرید لیفتراک باید روغن مورد استفاده در لیفتراک خود را به طور مرتب عوض کنید. برای افزایش راندمان سوخت و جلوگیری از مشکلات احتراق، حتماً روغن را حداقل هر سه ماه یک بار، عوض کنید. این همچنین به حداکثر عملکرد آن کمک خواهد کرد.

- لاستیک ها را بررسی کنید. برای کاهش خطر و صدمات احتمالی به لیفتراک، فشار تایر را در تمام مدت بررسی کنید. لاستیک ها را نباید تحت فشار یا بیش از حد پر کرد. حداقل یک بار در هفته، فشار لاستیک و وضعیت کلی تایر لیفتراک را بررسی کنید. این نکته پس از خرید لیفتراک بسیار اهمیت دارد.

- سطح مایع را بررسی کنید. بررسی میزان مایعات، فاکتور مهم دیگری است که پس از خرید لیفتراک نباید از آن غافل شد. این مایع شامل سوخت، مایعات هیدرولیک و ضد یخ است. حفظ سطح مناسب مایعات موجب می شود اطمینان کنید که لیفتراک بیش از حد گرم نمی شود و یخ نمی زند. مخزن و زیر دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ نشتی وجود ندارد.

- روغن کاری را فراموش نکنید. لیفتراک ها همچنین در اجزای متحرک خود به روغن یا گریس احتیاج دارند. این کار باعث می شود تا دستگاه با سهولت بیشتر، حرکت کرده و از هرگونه اصطکاک که منجر به اثرات مضر شود، جلوگیری نماید. اگر صدای فشرده شدن یا خش خش کردن را می شنوید، احتمالاً چیزی نیاز به روغن کاری دارد.

- ترمزها را بررسی کنید. ترمزهای لیفتراک را مرتباً بررسی کنید تا بتوانید مواردی را که باید فوراً برطرف شوند شناسایی کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مورد ترمز یا سایر قطعات، حتماً مکانیک لیفتراک را آگاه سازید.

 

بر اساس لینک زیر:

https://www.renoforklift.com/importance-of-forklift-preventive-maintenance/

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا