021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - مشکلات رایج در تعمیرات و نگهداری لیفتراک دوو – دوسان

مشکلات رایج در تعمیرات و نگهداری لیفتراک دوو – دوسان
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3964
برچسب ها

لیفتراک دوو – دوسان ، یک راهکار ایده‌آل برای بسیاری از شرکت های بزرگ است تا بتوانند اهداف مدیریت انبارداری و انتقال کالاها را به دقت دنبال کنند. لیفتراک ها دستگاه های کارآمد هستند و جزو ماشین آلات صنعتی محسوب می شوند.

علی رغم طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی که انواع مدل های لیفتراک دوو -  دوسان، آنها را تحت پوشش قرار می دهند، برخی از معایب و مشکلات، همراه همیشگی عملکرد این دستگاه ها خواهند بود.

لیفتراک دوو – دوسان به عنوان یکی از ماشین آلات صنعتی، با مشکلات اصلی در قسمت قطعات مکانیکی مواجه است. مشکلات مکانیکی که برای این لیفترک ها به وجود می آیند ممکن است منجر به ایجاد حوادث خطرناک و در نهایت عدم کنترل بار و دستگاه شوند.

لازم است خاطرنشان کنیم، بازرسی‌های روزانه هر چند جزئی و کوچک از لیفتراک هایی که در انبارها کسب و کارها استفاده می شوند، نه تنها موجب دوام و طول افزایش طول عمر لیفتراک دوو – دوسان خواهد شد، بلکه احتمال حوادث ناگوار را کاهش خواهد داد. در ادامه مطلب با برخی از اصلی ترین مشکلاتی که لیفتراک دوو – دوسان در تعمیرات و نگهداری با آنها روبه رو است، آشنا خواهید شد.

 مشکلات حمل انواع بار در لیفتراک دوو – دوسان

 یکی از اجزای کلیدی و اصلی لیفتراک دوو – دوسان، چنگال‌ها و دکل لیفتراک است. از طریق چنگال ها، بار به سمت بالا و پایین حرکت می کند. دکل لیفتراک نیز به عنوان یک ستون اصلی، زمینه را برای حرکت چنگال ها فراهم می کند.

حرکت آرام چنگال بر ستون دکل از طریق اتصال به سیستم های هیدرولیکی امکان پذیر است. بنابراین یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام بارگیری با لیفتراک دوو رخ دهد، عدم حرکت صحیح این دو قسمت است.

تعمیرات و نگهداری لیفتراک دوو – دوسان

هرگونه نقص در حرکت چنگال ها به سمت پایین و بالا به نوعی با سیستم هیدرولیکی در ارتباط است. در این قسمت، ممکن است مایع هیدرولیکی بسیار کم شده باشد. این حالت، زمانی رخ می دهد که بیش از ظرفیت بارگیری لیفتراک با آن بار جابجا شود؛ به این ترتیب فشار زیادی به موتور وارد می شود.

 مشکلات سیستم فرمان در لیفتراک دوو – دوسان

اهرم اصلی کنترل کننده لیفتراک دوو – دوسان در کابین راننده قرار دارد. اگر سیستم فرمان و اهرم ها در حین بارگیری و حمل بار به درستی کار نکنند، مشکلات بسیار خطرناکی را در پی خواهند داشت. علاوه بر وقوع حوادث ناگوار ناشی از عدم کارکرد صحیح فرمان و اهرم ها، ممکن است هزینه های تعمیر و نگهداری لیفتراک دوو افزایش یابد.

 

 مشکلات تایرها برای لیفتراک دوو – دوسان

یکی از اجزای اصلی لیفتراک دوو – دوسان، تایرها هستند. عملکرد لیفتراک بر اساس پایه ها سنجیده می شود، اگر لیفتراک دوو – دوسان دارای لاستیک های فرسوده با طول عمر بالا باشد، نه تنها مشکلات تعمیر و نگهداری آن  افزایش می یابد بلکه موجب آسیب به سایر قسمت ها شده و ممکن است عملیات بارگیری را با اختلال مواجه کند.

این مشکل به ویژه در زمان حمل بارهای سنگین، اهمیت بیشتری خواهد داشت. یک بازرسی دوره ای، روزانه و هفتگی می تواند این اثرات را تا حد زیادی کاهش دهد.

مشکلات برقی برای انواع لیفتراک دوو – دوسان

بازرسی لیفتراک دوو – دوسان از نظر مشکلات سیستم برق رسانی اهمیت زیادی دارد. بازرسی باطری لیفتراک برقی منجر می شود اپراتور لیفتراک دقیقاً بداند باتری دستگاه در چه وضعیتی قرار دارد.

اگر بازرسی ها دقیق و اصولی انجام شود، به موقع از تخریب باتری جلوگیری شده و هزینه های خرید باتری نو را حذف خواهد کرد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا